marketingFöretag och verksamheter använder sig av lite olika sätt att synas när det kommer till marknadsföring. Det är viktigt att visa att man finns för utan marknadsföring kan det vara svårt att få kunder. Det är få förunnat. Att jobba med marknadsföring är en ständig process och det gäller att hitta bra lösningar som fungerar för den marknad man befinner sig i.

Spelbranschen

Inom spelbranschen så finns det olika sätt att marknadsföra sig på, de stora bolagen använder sig idag av mycket  TV-reklam, det är en variant som används för att synas. På jämförelsesajten vasa casino så får spelbolagen en annan sorts marknadsföring, här skrivs det nyhetsartiklar och skapas topplistor på olika online casinon som kan göra det enklare för oss användare att välja sitt favorit ställe att spela på.

Modebranschen

Modebranschen visar upp sina produkter på reklampelare, reklam i tidningar och i till exempel tunnelbanan. Varumärkesbyggandet har blivit allt viktigare inom modebranschen och man använder sig av kända ansikten i sin TV-reklam enligt SvD Näringsliv. Det gäller att skapa uppmärksamhet för sitt varumärke och företagen kämpa för detta hela tiden. Vem som vann? Ja, det var väl den butik du klev in i och handlade dina kläder.

Byggbranschen

Hos byggbranschen så ser det ut ungefär som hos övriga, man använder sig av TV-reklam och andra marknadsföringsmetoder för att synas. Många reklamfirmor vill att deras kampanjer ska nå så många som möjligt och gärna sticka ut mer än sina konkurrenters reklamfilmer gör. I slutet på 2015 så vann Byggmax guld i Effie Awards en tävling i Finland för reklamfilmer. Detta är många som vill vinna sådana tävlingar då filmerna får extra uppmärksamhet.